معنای توحیـــــــــــــــد

بحثى آرام و زیبا در اثبات توحید و یکتاپرستى و محو انواع مختلف شرک

معنای توحیـــــــــــــــد

بحثى آرام و زیبا در اثبات توحید و یکتاپرستى و محو انواع مختلف شرک

روح و ارتباطش با انسان ( 6)


سلام بر روح القدس

و سلام بر همه ى خوانندگان و صاحب نظران مؤمن

تذکری که لازم است بارها تکرار شود اینکه خداوند علم و دانشی از خلقت " روح " نصیبمان نفرموده است.

پس در تمامی این بحثها قصدم این نیست که بمانند نمایش دانشگاههای غربی جلساتی خاص تشکیل داده و سخن از احضار روح شود!

روح به امر رب العرش است و هم اوست که او را با مأموریتهاى خاص بسوى زمین مى فرستد همانگونه که در شب خاص قدر بسوی زمین تشریف می آورد:

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿3﴾ تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ ﴿4﴾ سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿5﴾سورة القدر

و کتاب الله تعالى شاهد دیدار محمدرسول الله علیه السلام با این روح مقدس است:

إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى ﴿4﴾ عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَى ﴿5﴾

ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى ﴿6﴾

وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى ﴿7﴾ ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى ﴿8﴾

 فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى ﴿9﴾سورة النجم

اما چگونگی دیدار با این خلق عظیم را نمی دانیم همانگونه که چگونگی نفخ روح را ندانستیم.

اما عیب حقیقی در این ندانستنی ها نیست که این تقدیر خداوند عالم است.

عیب در این است که کتابهای مذهبی مملو از داستانهایی ست که خواننده را به وهمی غیرحقیقی عادت داده است!

وهم اینکه هر انسانی دارای " یک روح " است و این روح در وقت خواب یا مرگ از انسان جدا می شود!

کتاب "پرواز روح "سیدحسن ابطحی را بخوانید تا با این نوع وهم مذهبی بیشتر آشنا شوید!

خداوند سؤال مردمان در مورد " الروح " را شنید و پاسخ نیز چنین نازل شد:

وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَمَا أُوتِیتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِیلاً ﴿85﴾سورة الإسراء

پس قصدم از این بحث داستان سرایی نیست بلکه اعتراف به این واقعیت که ما بیش از بیان خداوند چیزی از "روح "نمی دانیم.

و از "دمیدن روح خداوند در انسان " نیز جز دو مثال آدم و عیسى علیهما السلام نمى شناسیم پس بیش از این داستانهای مذهبی را باور نکنیم که دلیلی جز دانشنامه های هاخامان و صوفیان نیست.

نظرات 14 + ارسال نظر
أمة الله جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:27 ق.ظ

راست می گی وبلاگه سیستمش احمقانه ست. نظراتش اجباری تاییدی گذاشته و راهی برای آزادسازیش نیست!

تازه یه مشت لینکهای الکی مثل فال حافظ و فال روزانه هم توشه که نمیشه برش دارم

أمة الله شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ب.ظ

رفتم لینکها را به راهنمایى دوستى برش داشتم.

حالا مى خوام ببینم این تاییدى را میتونم تغییرش بدم.

نوزاد سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ق.ظ http://shifaa.blogfa.com

سلام و درود فراوان به شما بانوی موحد و همه خوانندگان وبلاگ
منزل نو مبارک باشه و از خدا در این ماه پر برکت میخواهم برکت را به مبلاگ شما بیاورد

أمة الله سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:10 ب.ظ

الحمدلله .

سلام برادر گرامی نوزاد الحمدلله که خبر خوبی از شما امروز برایم رسید.

أمة الله سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ

سیستم نظردهی آزاده حالا

عارف محب الله سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ب.ظ http://ehyeasherehye.mihanblog.com

آقای نوزاد .
اتفاقا دیشب داشتم فکر شما رو میکردم .
یادتون بخیر . اولین بار کامنت گذاری رو از وبلاگ شما شروع کردم . زمستون که برف میبارید . به خاطر همونم خاطره ی شیرینی از شما دارم .
نگرانتون بودم . امیدوارم این بار شکر گذار خدا باشید و روح بودن بشر رو انکار نکنید تا غرق مشکلات زندگی نشید.

جناب نوزاد براتون نگفته بودم که نفخ روح به درون بشر رو انکار کنید دچار خسارت و مشکلات میشید؟

نوزاد پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://shifaa.blogfa.com

سلام و روز همتون به خیر
ممنون خواهر عزیزم که هنوز منو به خاطر دارید

سلامی خاص هم خدمت دوست عزیزم عارف
من هم وقتی به وبلاگم سر زدم همه دوستان و خاطرات خوبشان به یادم اومد. امیدوارم همه شما سالم و شاد باشید. این مدت اینترنت نداشتم متاسفانه چند وقت اخیر هم از کافی نت ها میومدم. امیدوارم بتونم دوباره نوشتن وبلاگم رو شروع کنم

سلام برادرم

واقعا از اومدنت خوشحالم

مثل قبل دعوت مى کنم به وبلاگ گروهی مون تشریف بیاری.

یه نظر خصوصی به وبلاگ تعبد بفرست با ایمیلت.

الله نگهدار و یارت

أمة الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام عارف محب الله

امیدوارم این وبلاگ به جنگ و جدال با آقای پورپیرار یا شخص دیگری مبدل نشه.

تصمیم بر این داشتم که مطالبی که بخواستم برای دوستانم بفرستم در اینجا جمع کنم یعنی فقط مقالاتی که از قرآن و تحقیقات قرآنی خودم و دیگران هست در اینجا جمع کنم.

عارف گرامی

در بلاگفا و میهن بلاگ می تونی مطالب خاص و شخصی بنویسی و حتما اونا را می خونیم.

امیدوارم ناراحت نشده باشی.

به امید یاری و مدد الهی

عارف محب الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:13 ب.ظ

به شما توصیه می کنم که تا یک ماه از وبلاگ زد ایکس دور باشید . تا ببینیم خداوند چه حکمی رو به اون وبلاگ صادر میکنه . میدونم که این توصیه ی من باعث میشه شیطان شما رو به اون وبلاگ متعصب تر کنه ولی چون خوبی شما رو میخوام براتون میگم همه ی عزت و شاهنشاهی از جانب خداست .

عزت و شاهنشاهی در کنار امثال زدایکس و چرا نیست که ماهیت خدا رو انکار میکنن و پاسخ ها و نور خدا رو به تمسخر میگریند و در پذیرش شیطان بودن پورپیرار قلبشون از سنگ هم سف تره و رابطه با خدا رو از روی جهالت انکار می کنن و هر وارد شونده به وبلاگشون از رحمت خدا دور میشه.

خدا محوشون کنه .

خانم امه الله .به خاطر خوبی خودتون ازتون تمنا میکنم که تعصب رو در مورد وبلاگ زد ایکس کنار بذارید . من شیطان رو به لطف خدا به خوبی میشناسم و میدونم که این شیطانه که تعصب به وبلاگ کافر زد ایکس رو به قلبتون القا میکنه تا از اون وبلاگ دور نشید و از رحمت خدا دور بمانید.

این آخرین اراده ی من پیش از اعطای شاهنشاهی از جانب الله بود.
بعدا به خدا نگید اخطار دهنده نفرستادی .

أمة الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ب.ظ

این آخرین اراده ی من پیش از اعطای شاهنشاهی از جانب الله بود.
بعدا به خدا نگید اخطار دهنده نفرستادی .

********************عارف محب الله

حقشه خودت بیایی وبلاگ زد ایکس را ببینی تا متوجه ی بحثهای متنوع و رفع هر گونه تعصب بشی عارف محب الله.

از دور حکم کردن مثل بستن چشم و دویدن بدنبال مجهولی در پس درختان جنگله.

عارف محب الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ب.ظ

خانم امه الله . به این بحث های متنوع و موقتی دلتون رو خوش نکنید .

برید به وبلاگ ناریا و نظارش کنید که تبدیل به حیات خلوت شده .
الحمد الله رب العالمین .

این همون وبلاگیه که روزی حداقل ۱۰ کامنت و چندین بحث متوع داشت و شیطان نظرات منو نصب نمی کرد .
امروز سقوط کرده . الحمد الله رب العالمین .

و به گذشته نگاه کنید میبینید که همون کسایی که شعار جاوید شاه میدادن یک سال بعد شعار مرگ بر شاه دادن .

غیر از خدا نباید به هیچ داشته ای دل بست . چونکه همه چیز غیر از خدا فانی و موقتیه .

من کفر چرا و زد ایکس و توحید این سه محور شرارت رو دیدم و به خدا شکایت کردم . حالا همون خدایی که نور است حسابشون خواهد رسید .

عارف محب الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ب.ظ

از هر سه وبلاگ هم به خواست خدا و با اراده ی شخصی خارج شدم . اختیار هرسه به طور کامل در اختیار شماست . حالا میتونید هر لینکی و یادداشتی رو خواستید نصب و حذف کنید .

از خدا درخواست می کنم که ریاست رسانه هایی هچون سی ان ان و بی بی سی و کمپانی های هالیوود رو برام عطا کنه . تا در اونجا هر حقیقتی رو که دلم خواست به جهان مخابره کنم .
هر حقیقتی در مورد قرآن و تورات و وجود شیطان های انس روی زمین و.................

آمین یا رب العامین

عارف محب الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ

برای اینکه فکر نکنید که به دولت ایران درخواست هک داده ام . به خاطر همون هم از خدا درخواست کرده ام که تک تک نویسندگان و کامنت گذاران رو از وبلاگ زد ایکس دور و پخش و پلا کنه .

بعد از یک ماه ببینید خدا اونجا رو منزوی می کنه یا نه .
اون وقت سمیع الدعا بودن خدا رو حس می کنید .

عارف محب الله جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ب.ظ

خانم امه الله .

لطفا هر کاری که با من داشتید یا هر مقاله ای مهم نوشتید از طریق ایمیل برام ارسال چونکه به این وبلاگ دیگه وارد نمیشم .
الحمد الله رب العالمین .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد