معنای توحیـــــــــــــــد

بحثى آرام و زیبا در اثبات توحید و یکتاپرستى و محو انواع مختلف شرک

معنای توحیـــــــــــــــد

بحثى آرام و زیبا در اثبات توحید و یکتاپرستى و محو انواع مختلف شرک

روح و ارتباطش با انسان ( 5)

سلام دوستان

ابتدا باید به این واقعیت دقت شود که قرآن با بیانى صریح اعلان مى کند که جبریل علیه السلام همان شخصى بود که وحى را بر قلب محمد رسول الله علیه السلام نازل کرد:

قُلْ مَن کَانَ عَدُوًّا لِّجِبْرِیلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَى قَلْبِکَ بِإِذْنِ اللّهِ : البقرة 97"

" قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِن رَّبِّکَ بِالْحَقِّ : النحل 102"

" نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ . عَلَى قَلْبِکَ : الشعراء 192".

و در قرآن کریم صفات و نامهاى جبریل را بیان نموده است:

وانه لتنزیل رب العالمین ﴿192﴾ نزل به الروح الامین ﴿193﴾ سوره شعراء

قل نزله روح القدس من ربک بالحق لیثبت الذین آمنوا وهدی وبشری للمسلمین ﴿102 سوره نحل

وکذلک اوحینا الیک روحا من امرنا ... سوره شورى

و همین روح القدس بود که ملازم  عیسى علیهما السلام بود:

اذ قال الله یا عیسی ابن مریم اذکر نعمتی علیک وعلی والدتک اذ ایدتک بروح القدس ... سوره مائده

و همین روحى بود که بسوى مریم علیها السلام و الرحمة  آمد و بشارت آفرینش معجزه ى عیسى علیه السلام را همراه داشت :

  واذکر فی الکتاب مریم اذ انتبذت من اهلها مکانا شرقیا ﴿16﴾ فاتخذت من دونهم حجابا فارسلنا الیها روحنا فتمثل لها بشرا سویا ﴿17﴾ قالت انی اعوذ بالرحمن منک ان کنت تقیا ﴿18﴾ قال انما انا رسول ربک لاهب لک غلاما زکیا ﴿19﴾ سوره مریم

ومریم ابنت عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیه من روحنا وصدقت بکلمات ربها وکتبه وکانت من القانتین ﴿12﴾ سوره تحریم

  والتی احصنت فرجها فنفخنا فیها من روحنا وجعلناها وابنها آیة للعالمین ﴿91﴾ سوره انبیاء

سخن از تأیید و همراهى " روح القدس " ملازم پیامبران و مؤمنین :

اولئک کتب فی قلوبهم الایمان وایدهم بروح منه ... سوره مجادله

و در آیاتى خداوند روح را با الف و لام معرفه نام برده که اشاره به همان " روح القدس " " روح الأمین " و " روحاً من أمر الله " یا روح الله مى باشد:

تعرج الملائکة والروح إلیه فی یوم کان مقداره خمسین ألف سنة (۴)سوره معارج

یوم یقوم الروح والملائکة صفا لا یتکلمون الا من اذن له الرحمن وقال صوابا ﴿38﴾ سوره نبأ

ویسالونک عن الروح قل الروح من امر ربی وما اوتیتم من العلم الا قلیلا﴿85﴾ سوره اسراء

دوستانم ، روح کسى جز جبریل علیه السلام نیست که این نامها و اوصاف مبارکش را نام مى بریم:

روح الله ، روح الأمین ، روح القدس ، روح من أمرالله ، الروح .

علت اینکه کتابهاى باستانى مذهبی آلوده به مفاهیم غلط " روح " می باشد را دشمنان دین خدا بهتر می دانند! آنان به خوبی می دانند که مشوش و مخلوط کردن حقایق قرآنی باعث انحرافات خطرناکتر می شود که کمترینش همین فیلمها و افسانه هایی ست که درمورد اصطلاح غلط "ارواح مردگان "می سازند و مردم تصور می کنند "روح مردگان " شاهد و ناظر بر زنده ها هستند و نداهای " یاعلی ، یا زهراء یا ابالفضل ... " سرمى دهند!!

و همچنین عدم شناخت و تقدیر شخصیتی مبارک مانند جبریل علیه السلام که امیدم به درگاه الله تعالی این است که او را مؤیدم فرماید همانطور که خداوند او را مؤید مؤمنین معرفى فرموده است:

اولئک کتب فی قلوبهم الایمان وایدهم بروح منه ویدخلهم جنات تجری من تحتها الانهار خالدین فیها رضی الله عنهم ورضوا عنه اولئک حزب الله الا ان حزب الله هم المفلحون ﴿22﴾ سوره مجادله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد